Pitanja i odgovori

Ukoliko uočite da je Vaša alu felna udarena, bilo naletom kamena ili udarom o pločnik, savetujemo da rupu popunite olovkom za uklanjanje ogrebotina.

Pre svega felne nežno operite običnom vodom pre daljeg čišćenja. Odaberite sredstvo za čišćenje alu felni koje Vam najviše odgovara, a po nanošenju sačekajte da prođe nekoliko minuta. Obratite pažnju da se sredstvo ne osuši. Obrišite prašinu sunđerom ili sličnim predmetom, a zatim sve sperite vodom. Voda može biti obična ili demineralizovana. Završno brisanje obavite korišćenjem krpe od jelenske kože ili bilo kakve čiste krpe. Nakon svega na alu felnu nanesite bezbojni tečni vosak.

Zabranjena je upotreba laka na alu felnama mat boje, a koji se takođe ne preporučuje za upotrebu na hromiranim površinama. Pored redovnog čišćenja alu felni od 2 do 4 puta mesečno, izbegavajte pranje mlazovima vode pritiska većeg od jednog bara. Nemojte da koristite abrazivna sredstva za čišćenje kao što je čelična vuna, jer time možete izgrebati felne. Opasne su i automatske perionice automobila koje pri pranju koriste kisele proizvode. Nemojte da čistite felnu dok je topla, već sačekajte da se ohladi.

Savet je da felne čistite od 2 do 4 puta mesečno. Ovako ćete sačuvati početni sjaj, a ako redovno održavanje izostane felne mogu biti trajno oštećene usled korozije.

Alu felne su podložne čestom prljanju usled kontakta sa prašinom kočionih pločica i peskom, a u zimskom periodu je sveprisutna i so koja ostavlja negativne posledice na aluminijum.

Najbolje rešenje za čišćenje alu felni je sredstvo kao što je Sonax Alu Reiniger Plus. Korišćenjem ovakvih proizvoda ćete skinuti sve nečistoće i oksidaciju sa Vaših felni. Obavezno obratiti pažnju da li je sredstvo koje ste izabrali namenjeno za alu ili čelične felne, kako ne bi došlo do neželjenih posledica.

To se događa kada gledate TV ili filmove, jer filmovi nisu ništa više od serije pojedinačnih fotografija snimljenih u sekvencijalnim kadrovima. Većina pokretnih kamera snima u 24 kadra u sekundi. Ako se frekvencija rotacije točkova podudara sa brzinom kadrova, točkovi završe rotaciju svakih 1/24 sekunde i čini se da su na istom mestu u svakom kadru. Zbog toga se točak čini nepomično. Ako brzina rotacije nije ista kao brzina okvira, točak je u drugom položaju i čini se da se okreće unazad. To je samo optička iluzija.

Šire felne teže više, pa je pojačana potrošnja goriva. Takođe dobijate smanjenje performansi kočenja i ubrzanja. S druge strane, rukovanje se poboljšava i dobijate bolje prijanjanje guma za podlogu.

Ofset felne je udaljenost između središnje linije felne i montažne površine. Površina za ugradnju može biti ujednačena sa središnjom linijom, izbočenom napred ili uvučenom prema nazad od središnje linije.

Sistem praćenja pritiska u gumama je elektronski sistem u vašoj gumi koji prati pritisak u gumama. Aktivira lampicu upozorenja na vašoj komandnoj tabli kako bi vas obavestio da li su gume previše ili premalo naduvane.

Kako menjate veličinu točkova, morate promeniti i veličinu gume da biste održali ukupni prečnik. Dobićete neznatno smanjenje uštede goriva i ubrzanja. Kompenzacija je bolje rukovanje i veća vizuelna privlačnost. Terenska vozila će imati veću stabilnost na stazi.

Ukoliko koristite lance za sneg koje imaju plastičnu ili gumiranu zaštitu, nećete oštetiti alu felne na vašem automobilu.

Točak je ceo komad. Sastoji se od glavčine, žbice i obruča. Obruč je spoljni deo točka.

Glavčina točka je montažni sklop za točak. Funkcija glavčine točka je da se on slobodno okreće i drži ga pričvršćenim za vozilo.

Šrafovi i matice kao sigurnosni zavrtnjevi koji imaju drugačiju glavu, pa se stoga ne mogu odvrnuti standardnim ključem, sve su prisutniji i na fabričkim modelima. Predstavljaju dobro rešenje za zaštitu vaših felni.

U slučaju gubitka ili loma ključa za sigurnosni zavrtanj felne, pristupa se bušenju istih. Ovaj postupak može potrajati satima, zavisno od materijala, stoga preporučujmeo da pazite gde čuvate ovaj bitan alat.

  • Stil - unapređuju izgled vašeg automobila i povećavaju ukupnu vrednost vozila.
  • Lagane su - čime doprinose preciznijem upravljanju i smanjenoj potrošnji goriva.
  • Lakše ubrzanje i kočenje - aluminijumske felne pružaju bolji odziv kod ubrzanja i kočenja.
  • Dodatna snaga - mogu značajno da smanje bočnu krutost u krivinama.
  • Manje zagrevanje - produžava trajanje kočnica pod zahtevnim uslovima.

Oznakom ET se obeležava ofset. Ofset je rastojanje od centralne linije točka, pa do mesta montaže na glavčini. Jedinica koja se koristi sa obeležavanje dužine ofseta su milimetri, a njegova vrednost može biti pozitivna, negativa i nula.

  • Zavarivanje - koristi se za popravku pukotina u felnama, kao i za sanaciju rupa i zamenu materijala. Popravke učinjene primenom zavarivanja su izdržljive kao i originalna legura. Ukoliko se ne izvrše savršeno, mogu nastati pukotine kada se primeni opterećenje.
  • Pametne popravke - to su popravke čisto kozmetičke prirode. Koriste se za ispravku nekritičnih oštećenja kao što su ogrebotine. Felna se skida, oštećeno područje se peskira, vrši se popravka, zatim maskira i farba.
  • Popravka iskrivljenih felni - felne su sklone krivljenju pri jakom udaru u rupe i ivičnjake, a često iskrivljenje nije vidljivo dok se felna ne skine i postavi na mašinu. Razlog je taj što se većina iskrivljenja javlja na unutrašnjoj strani felne. Iskrivljene felne mogu uticati na upravljivost vozila i krutost volana.
  • Potpuna reparacija - uključuje skidanje celokupne farbe, peskiranje sa ciljem stvaranja savršene završnice, mašinsku obradu za popravku svih iskrivljenja, zavarivanje gde je to potrebno, a na kraju i farbanje i "pečenje" na određenoj temperaturi.
  • Korozija - ispoljava se u vidu bele prašine na delovima felne. Izaziva je reakcija legure i soli na putu. Korodirane alu felne zahtevaju pažljivu inspekciju kako bi se uverili da nema oštećenja strukture. Rešenje ovog problema je potpuna reparacija felni zahvaćenih korozijom.
  • Rupe - nastanak rupa na alu felnama je usled udara. Mora se obaviti inspekcija kako bi se uverilo da nisu nastale tanke pukotine.
  • Oštećenja ivica - nastaje usled guljenja felni o ivičnjak. Ozbiljnost oštećenja zavisi od kvaliteta felne. Ponekad je neophodno zavarivanje kako bi se popunile rupe u leguri, a zatim i mašinska obrada.
  • Pukotine - zahtevaju pažljivu obradu, jer pukotine na određenim mestima felne ili pukotine veće od određene veličine mogu da felnu učine neupotrebljivom. Najćešće se javljaju usled udara pri vožnji. Popravka, ukoliko je moguća, se vrši zavarivanjem tungsten inertnim gasom (TIG), a zatim pametnom popravkom ili potpunom reparacijom.

Gume često gube pritisak, a uzrok može biti iskrivljena ili napukla felna. Podrhtavanje volana i sedišta mogu takođe biti znak loših felni.